Tekster til web

Nye SEO-venlige webtekster

Jeg kan hjælpe jer med at skrive webtekster, der forbedrer bruger­oplevelsen og som samtidig tager udgangspunkt i jeres virksomheds forretnings­mæssige eller strategiske mål.

De fleste brugere skimmer kun toppen af en web-side og læser sjældent det, der står nederst. Det er derfor vigtigt at prioritere informationerne på den enkelte side. Er topteksten inspirerende og relevant for brugerne? Er siden let at skimme? Er sproget klart og godt? Er oplysningerne relevante? Understøtter billeder og grafik sidens budskab? Og sidst men ikke mindst: er indholdet også skrevet til søgemaskinerne? Læs evt. mere om SEO her.

Jeres webtekster skal også understøtte virksomhedens mål. Det kan for eksempel være at øge salget, øge kundeloyaliteten eller få oplysninger om potentielle nye kunder (leads) – for eksempel ved at de tilmelder sig jeres nyhedsbrev.

Kort sagt kan jeg hjælpe med, at jeres webtekster bygger bro mellem brugernes behov og virksomhedens interesser.

Redigering af og korrektur på jeres webtekster

Måske skal virksomhedens hjemmeside relanceres med nyt design, ny informationsarkitektur og nyt indhold. Det vil ofte betyde, at der er behov for at sammenskrive og vinkle de gamle webtekster på ny. Det hjælper jeg gerne med, så teksternes budskab, opbygning, sprog, længde mv. passer til den nye hjemmesidestruktur.

Faglig formidling

Har I en masse fagviden, som I gerne vil have formidlet kort og præcist på web, så kan jeg hjælpe jer. Jeg kan også hjælpe jer, hvis I blot har en tekst, der skal kigges efter i sømmene eller ønsker feedback på nogle næsten færdige tekster, som skal ud over rampen.

CMS

Jeg kan sende tekster og ændringer til jer i fx Word eller PDF, men kan også skrive og redigere inde i jeres websites CMS, hvis I ønsker det. Jeg har igennem årene arbejdet med mange forskellige Content Management Systemer og er vant til at samarbejde med it-folk og webudviklere om drift og udvikling af websites.

Design og informations­­arkitektur

Designet og informations­arkitekturen på jeres website skal være hensigtsmæssig for det, I gerne vil have, at jeres målgruppe ser eller foretager sig inde på hjemmesiden. For eksempel at brugerne let kan finde en bestemt information, se eller købe en vare, kontakte jer eller kommunikere med jer, osv. Her vil jeg se på, om de vigtigste brugerscenarier, dvs. det som de typiske brugere søger og den måde, brugerne bevæger sig rundt på hjemmesiden, stemmer overens med jeres ønsker.